پیام های معنوی کرونایی

[ پنج شنبه 15 اسفند 1398 ] [ 16:26 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

توصیه ی کارشناسانه به والدین جهت رفتار بعد از دریافت کارنامه

توصیه ی کارشناسانه به والدین جهت رفتار بعد از دریافت  کارنامه

کارنامه ی دانش آموز فقط به خود او تعلق ندارد و نتیجه ی تلاش فردی او نیست بلکه به خانواده ی‌ او نیز تعلق دارد .

 هرچه قدر در چهار ماه سال تحصیلی با مدرسه تعامل داشته ایم و از فرزندمان پرسش کرده ایم همان قدر قضاوت کنیم .

به میزان نظارت روزانه و مداوم بر عملکرد آموزشی فرزندمان از او انتظار داشته باشیم تا بار روانی زیادی را بین خانه و مدرسه منتقل نکنیم.

برخورد هوشمندانه ی اولیا با کارنامه در منزل می‌تواند تاثیر مثبت زیادی در آرامش روانی و بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان داشته باشد. .  فراموش نکنید هر کارنامه‌ای سزاوار تشویق است؛ حتی اگر موارد درخشانی هم در آن نباشد و بدانید که این تشویق کردن مهمترین نیاز دانش آموز ماست.

در کارنامه بگردید و دنبال موردی برای آفرین گفتن باشید . بهبود کیفیت درسی و رفع نقاط ضعف بعد از توجه و بزرگ‌نمایی نقاط خوب بسیار کارآمدتر است. 

یادتان باشد کارنامه نمادی از پایان گرفتن یک تلاش در یک مقطع زمانی است و هر تلاشی سزاوار یک خسته نباشید و یک تشکر در انتهای آن است.  کارنامه ی یک دانش آموز فقط به خود او تعلق ندارد و فقط نتیجه ی تلاش فردی او نیست بلکه به خانواده ی او نیز تعلق دارد. به عبارت دیگر محیط امن خانه و حمایت خانواده از دانش آموز نقش مهمی در کسب موارد خوب دارد. باید از خود بپرسیم آیا ما این نقش حمایتی را در خانه به طور کامل برای دانش آموز فراهم کرده‌ایم و سهم خانه در این مورد به خوبی لحاظ شده است و یا نیازمند جبران است؟ مهمترین کاری که در مورد کارنامه باید صورت بگیرد آسیب شناسی موارد کم و جبران آن هاست و بهترین روش برای این کار یک جلسه ی مشورتی با حضور دانش آموز ؛ اولیای او ؛ معلم و مشاور تحصیلی مدرسه می ‌باشد. در این جلسه با ارزیابی نقص‌هایی که در فرآیند یادگیری وجود داشته راهکارهایی برای جبران ضعف های او ارزیابی و تعیین می‌شود. دنبال شارژ روحی فرزندتان باشید نه استرس وارد کردن به او.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: توصیه ی کارشناسانه به والدین
[ یک شنبه 13 مرداد 1393 ] [ 16:32 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

دانش آموزان معلم مقتدر را دوست دارند

دانش آموزان دوست دارند از کسی چیزی یاد بگیرند که انسان استوار و قابل اعتمادی باشد.دانش آموزان از آدم هایی که زود حرف خودشان را عوض می کنند خوششان نمی آید. باید دقت کنید که اقتدار با دیکتاتوری فرق دارد ماکس وبر که یک جامعه شناس است از اقتدار مشروع یا همان اتوریته نام می بره به گفته ی او اقتدار مشروع آن است که گروه معینی از مردم از فرمان معینی که شخص معینی می‌دهند، به رضا و رغبت اطاعت کنند’ اگر ماهم کلاس را یک جامعه در نظر بگیریم یک معلم باید.دارای اراده‌ای باشد که بر اعمال دانش آموزان مؤثر باشد یعنی بتواند فرمان بدهد و دانش آموزان هم گوش کنند . اما باید چکار کنیم تا مارا به عنوان یک معلم مقتدر بشناسند؟

قبل از هرچیز شما باید خودتان را به دانش آموزان اثبات کنید. یعنی آنها بپذیرند که کار شما کار خاصی است و از عهده ی هر کسی برنمی آید .

اگر شما بتوانید خودتان را اثبات کنید ، دانش آموزان شما را قبول خواهند کرد و شما به عنوان یک معلم مقتدر شناخته می شوید. در این مقاله ۹ راهکار ارائه می شود که با عمل به آن ها شما به عنوان یک فرد مقتدر شناخته خواهید شد.

راهکار اول: به مخاطب ثابت کنید که نمی داند. برای این کار از دانش آموزان در همان ابتدای کلاس سوال بپرسید. سوال هایی که آنها را به چالش بکشید. سوال ها را از آسان به سخت تدارک ببینید . با این کار دانش آموزان متوجه می شوند که کسی در مقابل آنهاست که بیشتر از آنها می داند.

راهکار دوم:کمی از خودتان تعریف کنید بهتر از دانش آموزان از سوابق شما آگاه باشند. اگر تالیفی داشتید یا مقام خاصی کسب کرده اید آن را به دانش آموزان بگویید . البته همه چیز را لو ندهید. مقداری از رزومه ی موفق خود را نگه دارید تا در طول سال کم کم به اطلاع دانش آموزان برسانید. اگر هم شانس بیاورید و بدون اینکه شما بگویید . خود دانش آموزان از موفقیت های شما باخبر شوند خیلی عالی می شود.یک راه دیگر هم این است که با یکی از همکاران مثلا مدیر مدرسه هماهنگ کنید تا قبل از اینکه دانش آموزان شما را ببینند. از شما تعریف کند .با این کار دانش آموزان یک تصویر ذهنی خوب از شما دارند و این به شما کمک زیادی می کند.

راهکار سوم: با نهایت ادب رفتار کنید. به این مثال دقت کنید: یک استاد دانشگاه به دانشجوی خودش می گوید: بیا اینجا پسر ! خب این استاد نباید توقع داشته باشد که احترامش در کلاس به صورت کامل حفظ شود. با این کار او حریم خود را شکسته است. حتما دانش آموزان خود را با نام آقا و خانم صدا بزنید. حتی در دوره ی ابتدایی . از کلماتی که ممکن است در شان شما نباشد استفاده نکنید: در همه ی صحبت ها و برخور دها لبخند را هم فراموش نکنید.

راهکار چهارم:تواضع بیش از انداره اقتدار را از بین می برد . منظور اینکه بعضی انقدر تواضع افراطی دارند که دیکر نمی توانند به دانش آموزان نه بگویند این افراد نمی توانند در مقابل خطاهای دانش آموزان بایستند. داشتن فروتنی به اندازه یک اصل اساسی در تدریس است ولی نباید در ان افراط و تفریط کرد. مثلا معلمی که خیلی خیلی متواضع است دانش آموزان به خودشان اجازه می دهند که دور میز معلم جمع بشوند . این جمع شدن باعث می شه معلم نتونه بقیه ی کلاس رو ببیند و حتی ممکنه دانش آموزان از این شرایط سو استفاده کنند و اتفاقات عیجیب و ناخوشایندی در این کلاس رخ بدهد مثل دستکاری کردن دفتر نمره و یا هر اتفاق بد دیگر. واکنش این معلم ها معمولا به این پدیده این است که مجبور هستند ناگهان از جای خود بلند شوند و با دادو فریاد دانش آموزان را سر جایشان برگردانند! اگر همان اول این معلم محترم کمی اقتدار از خودش نشان می داد، می توانست جلوی جمع شدن دانش آموزان دور میزش رو بگیرد و این اتفاقات نمی افتاد. البته روی دیگر سکه هم این است معلم باید شخصیت متواضعی داشته باشد . مواردی که نشان میدهد معلم فرد متواضعی (به مقدار لازم) است.

داشتن ارتباط خوب با دانش آموزان در خارج از کلاس و مدرسه یعنی اگر به صورت اتفاقی دانش آموزان خود را در خیابان دیدید خیلی گرم با او احوالپرس کنید دوم : سعی کنید در سلام کردن پیش قدم باشید و اگر دانش آموزان شما را سلام کردند با نهایت انرژی پاسخ آنان را بدهید.

@Elementary_education



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: دانش آموزان معلم مقتدر را دوست دارند
[ یک شنبه 13 مرداد 1393 ] [ 16:27 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

موضوعات پیشنهادی برای زنگ هنر

موضوعات پیشنهادی برای زنگ هنر

1- نقاشی با موضوع معین 2- نقاشی با حروف الفبا و اعداد و نام خودشان 3- نقاشی خط خطی و یافتن تصویر 4- چسباندن تکه کاغذ و کامل کردن آن 5- نقاشی ناتمام با کامل کردن خطوطش 6- چاپ انگشتی با رنگ گواش 7- کشیدن طرح با پاکن روی کاغذی که با مداد سیاه شده است 8- نقاشی با موضوع درسی 9- چاپ با مواد طبیعی مانند پیاز و سیب زمینی و ..

10- نمایش و کشیدن صحنه های نمایش 11- کاردستی با موضوع درسی مثل پوشش بدن جانوران 12- نقاشی با مداد رنگی و طراحی به وسیله ی یک وسیله نوک تیزروی سطح آن 13- حجم سازی با کاغذ یعنی مچاله کردن کاغذ در اندازه های کوچک وچسباندن روی کاغذ 14- رنگ کردن انواع سنگ ها و کشیدن طرح های مختلف روی آن 15- نقاشی با نقطه 16- کاردستی برش کاغذ 17- نمایش از موضوعات درسی 18- کامل کردن نقاشی ناقص 19- چسباندن کاغذ روی یک سطح برجسته و رنگ کردن آن

20- تا کردن کاغذ و برش آن به صورت اشکال تزیینی 21- ساخت کار ت های تزیینی 22- نقاشی با جوهر و نخ در کاغذ تا شده 23- کاردستی با کمک خرده تراش 24- نقاشی آزاد 25- نقاشی با مسواک و آبرنگ 26- گردش در طبیعت 27- کاردستی با دور ریختنی ها 28- رنگ کردن تخم مرغ 29- رنگ کردن وسایلی که با گل ساخته اند

30- قصه گویی 31- قصه خوانی 32- موسیقی 33- حجم سازی با گل 34- کاردستی با نایلون و پنبه و نخ 35- نقاشی با مداد شمعی



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه هنر

برچسب‌ها: موضوعات پیشنهادی برای زنگ هنر
[ یک شنبه 13 مرداد 1393 ] [ 16:24 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

‍ تحصیل در نوجوانان

در دوران نوجوانی انجام تکالیف درسی اصل نیست و ایجاد انگیزه و تمایل به تحصیل حرف اول را می زند. در این دوران نوجوان پسر به پدر و نوجوان دختر به مادر نیاز بیشتری دارد تا الگوسازی جنسیتی انجام دهد. گذاشتن وقت برای نوجوان از سوی والدین اهمیت اساسی دارد زیرا در همین اوقات است که نوجوان تلاش می کند با والد هم جنس خود همذات پنداری کند و یا از او الگو بگیرد. آموزش غیرمستقیم هم در همین مرحله آغاز می شود و می توان از تفکرات نوجوان و آینده ای که در ذهن دارد کمک گرفت و به وی یادآور شد که چه گام هایی باید بردارد تا به بهترین شکل به اهدافش برسد. نوجوان باید دریابد یکی از راه های رسیدن به موفقیت ادامه تحصیل است زیرا علاوه بر رشد علمی باید رشد اجتماعی داشته باشد و بتواند طعم استقلال را بچشد و هویت خود را شناسایی کند.

دکتر هاشمیان نژاد



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم پرورشی تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: ‍ تحصیل در نوجوانان
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:48 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

انشاء یک دانش آموز دبستانی با موضوع آیا تلگرام خوب است؟

 انشاء یک دانش آموز دبستانی با موضوع آیا تلگرام خوب است؟

به نظر من تلگرام چیز خوبی است! در تلگرام همه آدم ها خوبند! همه چیزهای خوب و با مزه مینویسند! من فامیل های تلگرام خود را بیشتر از فامیل های واقعی ام دوست دارم. مثلادایی عزت، که به قول بابام، اخلاقش خیلی گند است و زورکی جواب سلام ما را میده، کلی جوک های خنده دار در تلگرام میگذارد و ما را میخنداندعمه اقدس، که چشم دیدن هیچکدام از ما را نداره، یک پا شاعر شده است و مرتب از مهربانی و گذشت حرف میزنه! من نوشته های عمه اقدس را خیلی دوست دارم زن عمو خدیجه، همش از طبیعت و حفظ اون میگه اما مامانم میگه پس چرا پوست پفک رو تو خیابون میندازه! دایی محسن هم حرفای قشنگ واسه حیوونا میزنه و میگه باید به اونها غذا بدیم و نازشون کنیم؛ اما خودم دیدم با لگد یه گربه رو زد !زهرا خانم، همسایه بالاییمون خانم جلسه ای هست و حدیث و دعاهای خوبی توی تلگرام میذاره و همش از خدا تشکر میکنه، اما پیش مامانم که میاد همش شوهرشو نفرین میکنه و غیبتشو میکنه به نظر من بهشت، جایی مثل تلگرام است؛ همه با هم خوبند و حرف های خوب میزنند! وقتی بزرگ شدم میخواهم با یکی در تلگرام عروسی کنم و صبح تا شب با او در تلگرام زندگی کنم! کاش همه بتوانیم با هم در جایی مثل تلگرام زندگی کنیم..



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم معلمانه تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: انشاء یک دانش آموز دبستانی با موضوع آیا تلگرام خوب است؟
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:16 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمایشگاه پروژه دانش اموزی جابربن حیان برای مقطع ابتدایی.

پروژه دانش اموزی جابربن حیان برای مقطع ابتدایی.

پروژه دانش اموزی جابربن حیان برای مقطع ابتدایی.

پروژه دانش اموزی جابربن حیان برای مقطع ابتدایی.

پروژه دانش اموزی جابربن حیان برای مقطع ابتدایی.

پروژه دانش اموزی جابربن حیان برای مقطع ابتدایی.

بازدید امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه از پروژه های دانش آموزان



موضوعات مرتبط: مدرسه تفکر و پزوهش کارو فناوری

برچسب‌ها: نمایشگاه پروژه دانش اموزی\\
[ پنج شنبه 23 اسفند 1393 ] [ 16:10 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

33آزمایش جذاب با ساده ترین وسایل در منزل

33آزمایش جذاب با ساده ترین وسایل در منزل

برای دانلود فایل 114 صفحه ای بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم معلمانه کارو فناوری

برچسب‌ها: 33آزمایش جذاب با ساده ترین وسایل در منزل
[ جمعه 2 آذر 1397 ] [ 16:50 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

مطالعه بهتر

 

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسیهای بعمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان بویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است. شاید به افرادی برخورده باشید که می‌گویند: همه کتابها و جزوه‌ها را می‌خوانم، اما موقع امتحان آنها را فراموش می‌کنم، یا من استعداد درس خواندن را ندارم، چون با اینکه همه مطالب را می‌خوانم اما همیشه نمراتم پایین است و یا ... . بسیاری از اینگونه مشکلات به نداشتن یک روش صحیح برای مطالعه باز می‌گردد. عده‌ای فقط به حفظ کردن مطالب اکتفا می‌کنند، بطوری که یادگیری معنا و مفاهیم را از نظر دور می‌دارند. این امر موجب فراموش شدن مطالب بعد از مدتی می‌شود، در واقع آنچه اهمیت دارد یادگیری معنا و مفهوم است، چیزی که نمی‌توانیم و نباید از آن دور باشیم. برای آنکه مطلبی کاملا آموخته شده و با اندوخته‌های پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال فراموشی کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه خود را محکوم کنیم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونایی و سایر موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بیابیم و به اصطلاح آنها بپردازیم. در اینصورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندکی تفکر عادتهای نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادتهای مطلوب جایگزین آن گردد.

برای تغییر عادات مطالعه مراحل زیر را باید در نظر گرفت:

آگاهی ،درباره موضوع 1. علاقه 2. ارزیابی ،ارزیابی اطلاعات بدست آمده با در نظر گرفتن موقعیتهای موجود 3. مطابقت خود با فکر تازه و اختیار و قبول آن



موضوعات مرتبط: مدرسه

برچسب‌ها: مطالعه بهتر
[ پنج شنبه 3 آبان 1393 ] [ 18:0 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

سوال وجواب کتاب علوم ششم

 

برای دانلود سوال و جواب کتاب علوم ششم بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم

برچسب‌ها: سوال وجواب کتاب علوم ششم
[ پنج شنبه 5 مهر 1397 ] [ 14:20 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ساختار و چهارچوب یک گزارش پزوهش دانش آموزی

[ چهار شنبه 14 شهريور 1393 ] [ 11:15 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تلاش وزیر برای توسعه متوازن بین آموزش و تربیت در مدارس

 وزیر آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای توسعه متوازن میان بخش‌های آموزش‌وپرورش آغازشده است، افزود: ابتدا از دوره ابتدایی شروع کرده‌ایم و چندین برنامه در راستای تحقق این هدف ابلاغ‌شده است که از مهرماه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد تا بتوان از مدرسه‌ای که صرفاً به اهداف آموزشی توجه دارد، به مدرسه‌ای برسیم که توجه بیشتری به اهداف تربیتی و آمادگی برای زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموز داشته باشد و بتواند در راستای تحقق الگوی ایرانی -اسلامی ایفای نقش کند. وزیر آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین موانع بر سر این راه را خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلقی خانواده‌ها از آموزش‌وپرورش صرفاً حفظ کردن محفوظات و فرمول و معادلات و تعاریف کتاب درسی است؛ هرچند اهداف پرورشی در کتاب‌ها امروز هم دنبال می‌شود، اما همواره مدرسه را به این سمت هدایت می‌کنند که تمرکز و زمان خود را بر روی موضوعات آموزشی به کار بگیرد. درحالی‌که ما باید به‌تدریج نگرش خانواده‌ها را تغییر دهیم تا با همراهی خودشان به ما در این مسیر کمک کنند. وی بابیان این مطلب که در یک سال گذشته دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم و این ادبیات که مدرسه فقط جایی برای حفظ کردن و یادگیری در سطح دانش نیست، جای خود را بازکرده است، عنوان کرد: مدرسه باید به محیطی برای تمرین زندگی بچه‌ها تبدیل شود و این امر یک دستاورد بسیار بزرگ است و این مسیر را ادامه خواهیم داد و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که به ما در این زمینه کمک کنند چراکه بچه‌ها نیازمند یادگیری مهارت‌هایی هستند که در حال حاضر این مهارت‌ها در سبد یادگیری‌شان سهم کوچکی دارد. سید محمد بطحایی ضمن تشکر از رسانه ملی و رییس سازمان صداوسیما برای همراهی و پوشش اخبار این جشنواره اظهار امیدواری کرد : این همیاری و همراهی بتواند در آینده سرعت کارها را بیشتر کند. وزیر آموزش‌وپرورش درباره نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش برای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) اظهار داشت: آموزش‌وپرورش با۳۰میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور مستقیماً سروکار دارد و احساس وظیفه می‌کنیم که نقش خیلی مؤثری را برای تحقق شعار استفاده از کالای ایرانی ایفا کنیم؛ در همین راستاتلاش‌هایی انجام‌شده و نمایشگاه‌هاییبرای معرفی محصولات و کالای مصرفی ایرانی مخصوص دانش آموزان از شهریورماه برپا خواهد شد. وی از خانواده‌ها درخواست کرد که اقلام و لوازم‌التحریر ایرانی بخرند و در ادامه از ممنوعیت برخی کالاهای خارجی در مدارس در سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از برخی نمادها و تصاویر بر روی کیف و دفترچه و قلم دانش آموزان که از خارج از کشور می‌آید، پیام‌های ضد تربیتی دارد و امسال آموزش‌وپرورش ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از این نمادها و کالاها در مدارس خواهد داشت و برخی از این نمادها خشونت، ذهنیت گرایی مفرد و انزوا را ترویج می‌کند و برای پیشگیری از آسیب‌های فوق از طریق اتحادیه‌های ذی‌ربط در این زمینه جلساتی برگزارشده است. وزیر آموزش‌وپرورش بر رفع نارضایتی والدین و شناسایی عوامل این نارضایتی‌ها تأکید کرد و گفت: به‌عنوان یک معلم به خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش، تأکید می‌کنم که هر عاملی که باعث نارضایتی خانواده‌ها می‌شود، باید شناسایی و درصورتی‌که منطقی است، برطرف شود و خانواده‌ها باید حس تعلق به مدرسه‌ی بچه‌های خود داشته باشند و همکارانم باید عوامل نارضایتی والدین را شناسایی کنند.

منبع:سایت وزارت آموزش و پرورش

 



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: تلاش وزیر برای توسعه متوازن
[ پنج شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 18:37 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

وضعیت امروز مدارس بیانگر میزان توسعه و پیشرفت کشور در آینده است.

 

 وزیر آموزش و پرورش

وزیر افزود: اگر بخواهیم دانش آموزان ما عاقبت به خیر شوند باید در آموزش وپرورش سرمایه گذاری کرد و وضعیت آینده کشور بستگی به برنامه‌های امروز حوزه تعلیم‌وتربیت دارد وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اهمیت یافتن آموزش و پرورش آینده کشور را ترسیم می کند و جامعه ذی نفعان در آموزش و پرورش بسیار گسترده و حساس است. وی ادامه داد: مصمم هستیم در دوره ابتدایی به سیطره آموزش پایان دهیم اما به محض اقدام با عکس العمل جامعه مواجه می شویم وقتی چنین حساسیتی در جامعه وجود دارد اجرای طرح ها به سهولت امکان ندارد و این موضوع در تجربه چهل ساله انقلاب کاملا مشهود است. بطحایی گفت: اگر روش های آموزش و پرورش تغییر نکند سی سال دیگر نیز همین مشکلات وجود خواهد داشت و برای حل این مشکل باید همه دستگاه‌ها و خانواده ها تلاش کنند و جامعه باید نسبت به آموزش و پرورش حساس باشد. عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش، گفت: نباید حرمت معلم مورد خدشه واقع شود و اعتمادجامعه به این قشر نباید از بین برود. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی شبکه تعاملی سینا گفت: با راه اندازی این شبکه بسیاری از مسائل را می شود در فضایی مطلوب تر با فرهنگیان مطرح کرد. وی ادامه داد: اگر دخالت‌های ستاد در مدرسه را کاهش دهیم خود مدارس بسیاری از مشکلات را رفع خواهند کرد. بطحایی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن بندهای حذف شده در فیش های حقوقی به کار بسته ایم.

منبع:سایت وزارت آموزش و پرورش



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: وضعیت امروز مدارس
[ پنج شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 18:18 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه هایی از برنامه کلاسی با موضوع رهبری

نمونه هایی از برنامه کلاس با موضوع رهبری

طراح پوستر:ایمان ناگهی



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی پرورشی

برچسب‌ها: نمونه هایی از
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:29 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

اسامی شهدای شاخص برای نام گذاری گروه ها

 

 گروه بندی با نام شهدا

در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. سخنانی در مقام شهدا - جملات زیبا در باره شهید وشهادت جملاتی در مقام شهدا این وعدة خداست که حق الناس را نمی بخشد! خون شهدا حق الناس است، نمی دانم با این حق الناس بزرگی که به گردن ماست، چه خواهیم کرد؟! کاش گناهان ما هم مثل گناهان شهدا (ترک نماز شب و دیر شدن نماز اول وقت) بود! سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند. سلام بر شهدا! کسی که مرا طلب کند، مرا خواهد یافت و کسی که مرا یافت مرا خواهد شناخت، و کسی که مرا شناخت مرا دوست خواهد داشت و کسی که دوستم بدارد عاشقم می گردد و چون عاشق شد او را خواهم کشت (شهید خواهم کرد) و بر من است که دیه اش را بدهم و دیه اش خود من هستم. «حدیث قدسی» سه گروه روز قیامت نزد خدا شفاعت می کنند: انبیاء علماء و شهداء. «حضرت محمد(ص)» هر کدام از شهدای آخرالزمان، برابر بیست شهید جنگ بدر هستند. «رسول اکرم (ص)» در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. آیا می دانید حدود پانزده هزار شهید در ماه مبارک رمضان شربت شهادت نوشیده اند؟ میزان آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت شان 12 برابر سایر اقشار جامعه است! «معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران» به روی دفتر دلم نوشته بود یک شهید برای خاطر خدا شما ادامه ام دهید! من دست بوس توام که خاکریز را لمس کرده‌ای، خون را دیدی، مرگ را به سخره گرفتی و هم‌چنان در انتظار شهد شهادت می‌سوزی! «تقدیم به تمامی جانبازان» هر طرف که می‌نگری شهیدی را می‌بینی که با چشمان نافذ و عمیقش نگران توست که تو چه می‌کنی؟ سنگین است و طاقت فرسا زیر بار نگاهشان حس می‌کنی که در وجودت چیزی در هم می‌ریزد! شهدا توانستند، آمده‌ایم تا ما هم بتوانیم! ای که مرا خوانده‌ای راه نشانم بده! راهیان نور فرصتی است که با شهیدان خود را بیابیم و بیابیم در کاروان منتظران قرار گیریم. از هوایی تنفس می کنید که بوی خون شهدا می دهد، در زمینی راه می روید که از خون شهدا گلگون است و این شهیدان بر همة اعمال شما ناظرند. خدایا کمک کن اگر در صف شهدا غایبیم، در صف پیام رسانان راهشان غایب نباشیم. هر انسانی لبخندی از خداوند است سلام بر تو ای شهید که زیباترین لبخند خدایی. شهدا مبدأ و منشاء حیاتند، زمینی بودند، اما زمین گیر نبودند. «من همیشه بیاد خواهم داشت که اگر با آرامش و امنیتی دلنشین در کانون گرم خانواده روزها را سپری می سازم، همه را مدیون خون سرخ شما هستم که بر این خاک مقدس جاری گشت و سرخی اش را لاله ها تا ابدیت با یادگار خواهند داشت.»



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: اسامی شهدای شاخص
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:2 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نقش و اهمیت معلمان در جامعه

معلمان محترم در هر جامعه‌ای یک صنف پراهمیت بوده و دارای نقش ارزنده و قابل ملاحظه‌ای می‌باشند. آموزگاران کسانی هستند که نوجوانان و جوانان جامعه را آموزش می‌دهند، آن‌هایی که به نوبت رهبران نَسل آینده‌ی ملت خواهند شد؛ آموزگاران کسانی هستند که دانش را در سال‌های تأثیرپذیر و حساس زندگی افراد به آن‌ها منتقل می‌کنند؛ آنچه بچه‌ها در کلاس‌های درس از دبیران خود فرا می‌گیرند، به احتمال زیاد در مابقیِ زندگیشان با آن‌ها خواهد ماند. بنابراین، معلمان، اثر چشمگیری بر رشد و پرورش فرزندان ما خواهند داشت، زیرا که به ایشان کمک می‌کنند دانش و معلوماتشان را گسترش دهند تا این‌که بتوانند مسیرِ خود را در زندگی پیدا کرده و اعضای فعال و متعهد جامعۀ خویش باشند.
آموزش و پرورش اگر در مسیر درستی گام بردارد می‌تواند نسلی را برای امروز و آینده پرورش دهد تا جامعه به مکانی امن و قابل اطمینان برای زندگیِ اشخاص حقیقی و حقوقی خود 
تبدیل گردد. 



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: نقش و اهمیت معلمان در جامعه

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:32 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

کار معلم چیست ؟

معلمی عشق است. معلمی هنر آموختن است، آموختن دانش و مهارت های زندگی به فرزندان این کشور. معلم سازنده نسل های آینده هر کشوری می باشد. این شغل یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین مشاغل در دنیا به حساب می آید.

معلم باید زمان زیادی از وقت خود را با بچه ها گذرانده، اشتیاق زیادی به آموزش داشته و از مهارت های ارتباطی خوبی برخوردار باشد. او باید صبور و خوش اخلاق بوده و روابط خوب و نزدیکی با بچه ها و والدین آنها برقرار کند.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: کار معلم چیست ؟

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:28 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

3 گام برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه ای

3 گام برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه ای
اختصاصی موضوع آزاد- هر چقدر تجربه ی شما در کلاس های درس بالاتر می رود متوجه خواهید شد که انجام خیلی از کارها غیر از درس دادن، در کلاس ضروری است.
معلم های حرفه ای علاوه بر آگاهی از روش ها و متدهای جدید تدریس، سعی می کنند گاهی از برنامه ی روتین شان جدا شده و به دانش آموزان فرصت تنفس بدهند.
این کار موجب می شود تا خود معلم کمتر در دوران تدریس دچار فرسودگی و یکنواختی شود.در ادامه ی این مطلب راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که موجب علاقمند شدن دانش آموزان به درس و نشاط بیشتر معلمان شده و اگر چه کوچک به نظر می رسند اما تغییرات بزرگی ایجاد می کنند.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: 3 گام برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه ای

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:24 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

110 نکته برای تدریس بهتر

علم نور است و معلم اول خداست. تعلیم و تعلم از آموزه های انبیا و اولیاست و وظیفه معلم رسیدن و رساندن به خداست. علم جویی فریضه بر مسلمان هاست و دوستداری علم و علاقه به جویندگان علم از ارزش هاست.

تعلیم هر علمی دارای بسی نکته هاست و تدریس هر درسی، آشنایی با بسی تجربه هاست. و تدریس، دانش است و عشق است و روش است و بسیاری درس هاست و بدون آن، هرچه هست پوچ است و بی بهاست.

آنچه در پی آمده، «110» قطره از یک دریاست که طبق حروف ابجد، برابر با نام مولا «علی علیه السلام » امیر مؤمن هاست، و برگرفته از دانش ها و کتاب ها و تجربه هاست، و همچون مشعلی در تاریکی هاست. و در هر قسمت، بسیاری از نکته های مهم آن در نگاشته ماست و با توجه به کلاس های آزاد و غیرآزاد و زمینه ها و شرایط ویژه هر کدام قابل اجراست.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: 110 نکته برای تدریس بهتر

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:11 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

۷ پیشنهاد برای پاسخ به دانش آموزان معترض

اعتراض دانش آموزان دلایل مختلفی دارند

روش تدریس شما، شرایط بد فیزیکی کلاس و مدرسه ،اعتراض به رفتار دیگر دانش آموزان  و ….  گاهی هم این اعتراض ها الکی هستند!

اگر معلم یا استاد هستید حتما با این موقیعت روبرو شده اید که هرزمان از دانش آموز یا دانشجو می خواهید کاری را انجام دهد غُر میزند و شکایت می کند.او این کار را انجام می دهد ولی می گوید که خیلی ناراحت است.این اعتراض ها همان اعتراض های الکی است که باید با آنها برخورد کرد.

در این مقاله راهکارهایی برای برخورد با دانشجویان و دانش آموزان معترض پیشنهاد می شود . البته بارویکرد دانش آموزان معترض ، این شیوه ها برای دانشجویان و بزرگسالان هم تا حدودی عملی است به شرط اینکه استاد این روش ها را با سن مخاطب خودش تطبیق دهد.

دانش آموزان باید بیاموزند که انجام دادن کارهای اجباری حتی وقتی نمی خواهند آنها راانجام دهند، مرحله ای از بلوغ است . باید بیاموزد که انسان به صورت ذاتی تنبل است و دوست ندارد کار های سخت انجام دهند ولی او باید با این حالت مقابله کند. اعتراض دانش آموزان معترض تا حدودی طبیعی است چون حتی گاهی می شنویم که بالغ ترین افراد نیز از انجام کارها شکایت می کنند.

اما ما به عنوان معلم باید یاد بگیریم که چگونه نظرات خودمان را با روشی مناسب و محترمانه مطرح کنیم.و به دانش آموزان معترض هم قبل از اینکه اعتراض کنند این نکته را باید بیاموزیم

راهکار ها:



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: ۷ پیشنهاد برای پاسخ به دانش آموزان معترض

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:9 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

پیشنهاد ویژه برای معلم‌ها، 13 راهکار برای تدریس بهتر

مجله رشد: کانون اصلی آموزش و فراگیری، به طور عمده بر روی افزایش میزان پیشرفت و موفقیت دانش آموزان، متمرکز می شود . این هدف، از طریق به کار گیری مهارت های آموزشی گوناگون ، کسب می شود که در خلال یک دوره تحصیلی، عملکرد یک دانش آموز را ، افزایش می دهد . این پیشنهاد به شما کمک می کنند، این وظیفه مهم را به نحو مطلوب انجام دهید.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: پیشنهاد ویژه برای معلم‌ها 13 راهکار برای تدریس بهتر

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:5 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

12 پیشنهاد کاربردی به وزیر آموزش و پرورش برای حذف حافظه محوری از مدارس

وزیر جدید آموزش و پرورش در یکی از اولین اظهارنظرهای خود گفته است: "توجه به انتقاد مردم و بسیاری از متخصصان از حافظه محوری و تمرکز بیش از حد نظام آموزشی بر محفوظات، باید به اصلاح این روند در برنامه های درسی بپردازیم."

در این باره نکات زیر قابل توجه است:



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: 12 پیشنهاد کاربردی به وزیر آموزش و پرورش

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:1 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

راه‌كارها و پیشنهاداتی در جهت رفع مشکلات آموزش ریاضی

در این بخش سعی شده برای هر یك از عوامل ضعف آموزش درس ریاضی كه در مقالات قبلی طرح شد، بیان و یك یا چند راه‌كار قابل اجرا و منطقی ارایه گردد.



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی معلمانه

برچسب‌ها: راه‌كارها و پیشنهاداتی در جهت

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 14:55 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

جایگزین های مفید برای تنبیه کودک

برخی والدین عادت دارند فرزندشان را تنبیه می کنند و تنبیه بدنی را در پیش گرفته اند جایگزین های مناسبی برای تنبیه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم
 
مدارس در دوره های گذشته پر از صحنه هایی بود که تنبیه بدنی وجود داشت بابت هر کدام از رفتارهای ناپسند دانش آموز تنبیه بدنی سخت گرفتار وی می شد در دوره های بعد این تنبیه های بدنی جای خود را به تنبیه های کلامی و یا نوشتاری دادند اما امروزه سیاست دیگری در آموزش و پرورش در پیش گرفته شده است و ابعاد مثبت و منفی را به بار آورده است.


موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: جایگزین های مفید برای تنبیه کودک

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 14:46 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تشویق و تنبیه ، كداميك ؟

تشويق و تنبيه دو روش تربيتي است كه براي رعايت مقررات و انضباط بايد درمدارس مدنظر قرارگيرد. 
 تنبيه در مواردي بكار مي رود كه رفتار دانش آموز ناپسند،برخلاف مقررات و غيردلخواه است و مي خواهيم آن را خاموش و تضعيف كنيم. اين دو روش بايد بطور صحيح بكار رود تا موجب آرامش خاطر گردد.در مورد تشويق و تنبيه مطالعات زيادي توسط روانشناسان صورت گرفته است و اين مطالعات نشان مي دهد كه اثر تشويق بيش از تنبيه است و تا جايي كه ممكن است بايد از تنبيه خودداري شود زيرا تنبيه عوارضي ناخوشايند را دربردارد.   
 تشويق بايد بجا و مناسب باشد و به محض مشاهده و انجام رفتار مناسب از سوي دانش آموز بايد بلافاصله اعمال گردد و از تشويق هاي بي مورد نيز بايدخودداري كرد. تشويق مناسب و بجا در يادگيري تأثير به سزايي دارد.   
تنبيه نيز باعث تضعيف رفتارهاي ناپسند مي شود و اكثراً تنبيه به خاطر رفتاري است كه مورد قبول بزرگان و اجتماع نيست. تنبيه نيز بايد بجا و درست اعمال شود ومناسب خطاي كودك باشد، و به محض انجام كار خلاف از سوي كودك تنبيه بايد اعمال گردد و دليل تنبيه نيز روشن شود.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: تشویق و تنبیه كداميك ؟

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 14:30 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تشویق و تنبیه در كلاس درس

برنامه انضباطی چند مرحله‌ای در كلاس درس....



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: تشویق و تنبیه در كلاس درس

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 14:25 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ویژگی یک اردوی امن و موفق دانش آموزی چیست؟

اردو می‌تواند برای دانش‌آموز تجربه‌ای عالی برای یادگیری و توسعه مهارت هایش فراهم کند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دارای هفت نیاز: فعالیت بدنی، صلاحیت و موفقیت، خود آگاهی، ابرازخلاقیت و نوآوری، تعاملات مثبت اجتماعی، درک ساختار و محدودیت‌های روشن ومشارکت معنادار برای توسعه مهارتی هستند که می‌توان در برگزاری اردوها به آنها دست یافت. امروزه در جوامع توسعه یافته، اردو را یک محیط غیر تهدید‌آمیز برای دانش‌آموزان می‌دانند که برای فعال شدن اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، یادگیری و ارتقای توانایی‌ها و بهره‌گیری از مشارکت معنادار در جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، طراحی می‌شود. 

 



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: ویژگی یک اردوی امن

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 ] [ 18:14 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ویژگی های دانش آموز در دوره ابتدایی

دانش آموز دوره ابتدایی دوره ای است که به لحاظ  عاطفی جسمانی روانی دانش آموزان در مرحله رشد قرار دارند .لازم است معلم  و والدین با شناخت ویژگی های مختلف دانش آموزان در این دوره سنی در صدد رفع هرچه بهتر نیازهای مختلف آن ها باشند.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: ویژگی های دانش آموز "در دوره ابتدایی

ادامه مطلب
[ جمعه 31 فروردين 1397 ] [ 11:25 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تغذیه مناسب برای دانش آموزان

برای دانش آموزان صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده غذایی تحصیلی، متاسفانه مورد بی مهری فراوانی واقع شده است. صبحانه باعث می شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری کاملا به موقع فراهم شود و بدن برای نیازهای خود به منابع ذخیره شده ای که باید صرف رشد جسم شود مراجعه نکند.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: تغذیه مناسب برای دانش آموزان

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 فروردين 1397 ] [ 21:26 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

وظایف دانش آموزان نسبت به معلم

 

1- مودبانه صحبت کردن و رعایت ادب در اعتراض  و مچ نگرفتن (گذشتن از خطای معلم)
2- غیرت داشتن در مورد معلم و دفاع از معلم (در غیابش) و پوشیده نگه داشتن عیوب او
3- دعا کردن معلم و او را از خود دانستن و با احترام یاد کردن معلم حتی در غیاب او

4- قرار گرفتن در نیمکت خود قبل از ورود معلم و بعد از ورود معلم دنبال وسایل نبودن
5- توجه به تمیزی کلاس و اطراف نیمکت ها قبل از ورود معلم و پاک بودن تخته سیاه
6 - میز و صندلی معلم تمیز و مرتب بوده و روی میز معلم وسایل اضافی نباشد

7 – ایستادن به هنگام ورود معلم به احترام او  و ننشستن قبل از اجازه او
8 - به هیچ وجهی بعد از ورود معلم در کلاس را نزدن و با دیگران صحبت نکردن
9 - در کلاس چیزی نخوردن (آدامس و...) و خوب گوش دادن

10 - ایستادن به هنگام سوال در کلاس
11 - در حضور معلم در گوشی صحبت نکردن و یا داد نزدن در سر کلاس
12 - چرت نزدن و کنترل خواب آلودگی و نگذاشتن سر بر نیمکت

13 - قبل از معلم خارج نشدن از کلاس و هنگام صحبت با معلم دست در جیب نبودن  و نداشتن شوخی نامتعارف با دوستان در حضور معلم
14 - به هنگام حضور معلم در جمع های غیر رسمی مثل مباحثه یا اردو دراز کش نبودن
15 – بکارگیری حداکثر تلاش برای یادگیری در سرکلاس و رفع اشکال در منزل

16 – اجرای برنامه مطالعاتی و حل کامل و صحیح تکالیف و عدم رونویسی از دفتر دیگران
17 – بکار گیری حداکثر ظرفیت خود برای نتیجه گرفتن در آزمون ها
18 – همیاری و کمک در اموری که دبیر به عهده دانش آموز قرار داده



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی معلمانه

برچسب‌ها: وظایف دانش آموزان
[ پنج شنبه 30 فروردين 1397 ] [ 21:21 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

حقوق معلم و دانش اموز نسبت به یک دیگر

حقوق معلم:
1. آموزگار به منزله مالک و مولای انسان: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر کس به شخصی مسأله ای بیاموزد، مالکش می گردد. گفته شد: آیا حق خرید و فروش او را هم دارد؟ حضرت فرمودند: نه، بلکه امر و نهی می نماید. یعنی دانش آموختگان باید مطیع اوامر و نواهی معلمان باشد.

2. فروتنی در برابر معلم و دانشمند: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «در برابر دانشمند فروتنی کنید و او را بالا ببرید».

ادامه دارد...

 

 



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: حقوق معلم و دانش اموز نسبت به یک دیگر

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 فروردين 1397 ] [ 21:14 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

روش صحیح مطالعه و یادگیری

 

یکی از شرایط اساسی مطالعه ، تمرکز حواس است . معمولاً دانش آموزان ، والدین یا معلمین از عدم تمرکز حواس شاگردان شکوه می کنند و همین امر باعث ایجاد افت تحصیلی در بین دانش آموزان ایرانی شده است . پس بر آن شدیم تا مطالبی چند جهت رفع این مسئله ارائه دهیم :

1- دانش آموز باید قبل از ورود معلم به کلاس ، آمادگی روانی و عصبی داشته باشد ، در غیر این صورت در تمرکز حواس خلل ایجاد می گردد .

2- پنج دقیقه قبل از شروع درس ، دانش آموز باید ساکت و آرام باشد تا تمرکز لازم به وجود آید .

3- والدین و اولیاء مدرسه باید مدرسه و منزل را برای دانش آموز به صورت محیطی خوش آیند ، آرام بخش و شادی آفرین در آورند .

 

 



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه و یادگیری

ادامه مطلب
[ شنبه 25 فروردين 1397 ] [ 13:41 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

مدیریت زنگ تفریح مدارس

زنگ تفریح جزیی اززندگی وبرنامه روزمره هرمدرسه وبراساس نظراکثردانش آموزان بهترین زمان مدرسه است .دراین فرصت کوتاه و پرهیجان دانش آموزان ازمحیط جدی وخشک کلاس با سروصدای فراوان به حیاط می ریزند.برخی با توپ بازی ،کشتی ،دویدن یا انجام فعالیت های پرهیجان دیگرانرژی جسمانی خود را تخلیه می کنند.برخی دیگردست دردست هم یا درکنارهم راه می روند تا داستان های تمام نشدنی خود را برای یکدیگرنقل کنند.بعضی نظاره گرخاموش بازی های سایرین هستند وبعضی دیگرخشم وعقده های درونی خودرا با درگیری جسمانی یاخشونت کلامی برسرهمسالان یادانش آموزان ضعیف ترخالی کنند.



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: مدیریت زنگ تفریح مدارس
[ شنبه 25 فروردين 1397 ] [ 13:26 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

عوامل موثر در جذابیت کلاس درس...

 
 
 جذابیت کللاس
 

هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای دقایقی به جای شاگردان فرض نماید . تجربه نشان داده معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها و جنگ اعصاب کمتری داشته باشند ، دیر تر از دیگران فرسوده و شکسته خواهند شد و همیشه به عنوان فردی شاداب و با نشاط و موفق در شغل خود نزد دیگران شناخته شده اند . در زیر به صورت خلاصه ، کارهایی که معمولا" در کلاس درس باعث جلب توجه دانش آموزان ، علاقمندی به درس و معلم و نشاط آنان میشود و برگفته از تجارب شخصی است ، ذکر می گردد .



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: عوامل موثر در

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 فروردين 1397 ] [ 23:18 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

اصول تشکیل گروه سرود

تمرین گروه سرود کلاس پنجم برای شرکت درمسابقه

سرود کلاس پنجم



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس پنجم معلمانه

برچسب‌ها: اصول تشکیل" گروه سرود

ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 اسفند 1396 ] [ 15:59 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

فواید کار گروهی در مدرسه

انسان نمی‌تواند به تنهایی زندگی کند و این واقعیت سر منشاء شکل‌گیری تمامی گروه‌ها، جمعیت‌ها و جوامع بشری از گذشته‌های دور تا به امروز بوده است. تمامی انسان‌ها در هر گروه و جامعه‌ای با توجه به توانایی‌ها و شرایط حاکم، با همکاری یکدیگر به بقای خود و دیگران کمک کرده‌اند. هرچه فرد در برقراری ارتباط در جامعه با دیگران موفق‌تر عمل کند و در واقع هوش اجتماعی بالاتری داشته باشد، زندگی بهتر و راحت‌تری را تجربه خواهد کرد. یادگیری تکنیک‌های همکاری و برقراری ارتباط با دیگران یکی از ضروریات مهم در زندگی هر کودکی محسوب می‌شود. زمانی که فرد در سنین پایین همچون دوران دبستان آموزش ببیند، این آموزه‌ها در وی درونی شده و سبب خواهد شد در آینده در زندگی موفق‌تر عمل کند...

فعالیت گروه های علوم برای درس اسمان درشب کلاس چهارم .

 



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: فواید کار

ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 اسفند 1396 ] [ 15:42 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

اصول تهیه یک نشریه دیواری دانش آموزی

  نشریه دیواری اثری است فرهنگی و هنری که توسط گروه مشخص و محدودی (2 -  3 نفر) از دانش آموزان به منظور خبررسانی  و انعکاس افکار، عقاید، دیدگاه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افراد و گروه ها و نیز بیان واقعیت ها و انتقال مفاهیم اساسی تهیه و تنظیم می گردد. این اثر به صورت دست نویس بوده و لزوماً هر یک از اعضای گروه در تعامل سازنده با همدیگر و به فراخور استعدادها و توانایی ها و علائق خود، مسئولیتی را عهده دار می شوند. این مسابقه تا مرحله استان می باشد.

 

 



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی

برچسب‌ها: اصول تهیه

ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 اسفند 1396 ] [ 15:33 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

روشهای ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان

 

 

اندیشمندان روشهای متعددی برای ترویج فرهنگ نماز بیان کرده اند که ما تا حد ممکن آن روشها را بیان و پیرامون هر کدام از آنها مطالبی را تقدیم می نمائیم:...



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس چهارم مذهبی معلمانه

برچسب‌ها: روشهای ترویج

ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 اسفند 1396 ] [ 15:13 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

رمز موفقیت در تحصیل چیست؟

دانش‌آموزان موفق به خوبی می‌دانند که چطور در مواقع ضروری بر مطالعه‌ی خود تمرکز کنند و هر زمان که نیاز داشته باشند، استراحت کنند. آنها می‌توانند زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنند، به برنامه‌های مطالعه‌ی هدفمند بچسبند و از زمان خود در کلاس درس، بهترین استفاده را ببرند. همچنین، دانش‌آموزان موفق می‌دانند چطور اوقات خوبی داشته باشند و از یادگیری دانش، به اندازه‌ی کسب نمرات درخشان لذت می‌برند. این نوشته را بخوانید تا با رمز موفقیت در تحصیل آشنا شوید...

 

 

 



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس پنجم

برچسب‌ها: رمز موفقیت در تحصیل چیست؟

ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 اسفند 1395 ] [ 13:3 ] [ خادم المهدی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد