پیام های معنوی کرونایی

[ پنج شنبه 15 اسفند 1398 ] [ 16:26 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

آماری نگران کننده برای قشر متوسط و پایین جامعه...

[ شنبه 30 شهريور 1395 ] [ 20:44 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نامه ای به تمام دانش آموزانم

یک نامه

آینده سازان فردای سرزمینم سلام

سپاس خدایی را که خلعت معلمی را بر من پسندید تا قلوب شما را در راهش تسخیر کنم.می خواهم چند جمله ای به یادگار تقدیم نگاه مهربانتان کنم. عزیزانم! در روزگار کم لطفی ها لطف شما شاگردانم پایانی ندارد،چرا که الفبای محبت نقطه ی پایان ندارد.چه خوب است بیاییم پیمان ببندیم که یاد همدیگر را برای همیشه فراموش نکنیم،چرا که یادها فراموش نخواهند شد حتی با اجبارو دوستی ها ماندنی هستند حتی با سکوت. پسران عزیزم! در فکر و ذهن من برای شما جایی هست و بدانید که آینده شمابرای من مهم بوده و هست.

از شما می خواهم بدانید که درس خواندن،خیلی خوب گرفتن،اول شدن و رسیدن به بالاها خوب است اما مقصد نهایی نیست.از شما می خواهم قفل دل و ذهنتان را باز کنید و تمام بن بست ها را بشکنید و بدون منت به همگان عشق بورزید که بی عشق زندگی بی معناست و باید عاشقانه زمین و زمان را در آغوش فکر و دل گرفت و عاشقانه دید و شنید و بوئید و لمس کرد و از هیچ چیزی کدورتی به دل نگرفت و بخشید و گذشت و به دور دست ها اندیشید و دیدتان را باز کرده و لبخند را ارزانی همگان داشته و دیگران را خندانده تا اینکه گریانده و از گذشته درس عبرت بگیریدو درهرحال تلاش کنید و متوجه آینده باشید و برایش برنامه ریزی کنید.

شما کودک امروز هستید و حتما بابای فرداها،اگر گاهی ز بی مهری اوقات شما را تلخ کردم حلالم کنید . تمام سعی من در این بوده که تا جان در بدن دارم وجود نازنینتان را گرامی تر ز جان خویش پندارم.

نمی گویم خداحافظ،نگاهم تا همیشه با شما خواهد بود و شما را چون جان شیرین تا ابد دوست خواهم داشت.

امیدوارم در قیامت بنده و همه شما رو سفید باشیم.

التماس دعا...

 



موضوعات مرتبط: معلمانه پرورشی تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: نامه ای به تمام دانش آموزانم
[ چهار شنبه 30 مرداد 1395 ] [ 15:51 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس

قصه‌ گویی و داستان ‌‌خوانی در كلا‌س:

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس

یكی از شیوه‌ های ترویج كتاب ‌خوانی در میان دانش‌ آموزان قصه‌ گویی و داستان‌ خوانی آموزگار در كلا‌س است. آموزگار می ‌تواند با این روش لذت خواندن را در بچه‌ ها برانگیزاند. قصه‌ گویی در كلا‌س و در پی آن گفت‌ و گو درباره آن و پاسخ‌ به پرسش‌های كودكان در این باره، به كودكان می‌ فهماند مطالعه می‌ تواند كاری لذت‌ بخش باشد. برای قصه‌ گویی بهتر است آموزگار با توجه به مخاطبان، داستان مناسبی را برگزیند. نخست آن را بخواند و رویدادهای عمده آن را به خاطر بسپارد، سپس در كلا‌س روبه‌روی دانش ‌‌آموزان بایستد و آن را به شیوه ‌ای پویا بازگو كند. اگر كتابخانه آموزشگاه كتابدار كارآزموده‌ ای دارد، آموزگار می ‌تواند با همفكری او به گزینش كتاب و شیوه بازگویی قصه بپردازد. قصه ‌گویی یادگار ارتباط شفاهی است كه دانش‌ آموزان پیش از ورود به آموزشگاه، كم ‌و بیش با آن آشنا شده‌اند. آموزگار با قصه‌ گویی و داستان‌ خوانی در كلا‌س اشتیاق مطالعه و بهره‌مند شدن از لذت داستان را به كودكان منتقل می‌كند. كمتر كودكی است كه به قصه‌ های خوب، به ویژه قصه‌ های فرهنگ عامه(فولكلور) علا‌قه‌مند نباشد.

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس قسمت دوم داستان ‌نویسی در كلا‌س:

روش دیگر برای ترویج كتاب‌خوانی در كلا‌س، تشویق دانش‌ آموزان به نوشتن داستان و خواندن آن در كلا‌س است. دانش‌ آموزان با نوشتن داستان توانایی نوشتن و بازگویی تجربه‌های خود را به كار می‌گیرند. آن‌ ها هنگامی كه داستان خود را برای دوستان‌ شان می‌ خوانند بهتر به قوت و سستی كار خود پی می‌برند. آن ‌ها همچنین درمی‌یابند نویسندگان انسان‌ هایی هستند همچون خودشان كه با بهره‌گیری از توانایی‌های زبانی و بیانی، احساس‌ها و دانستنی‌ هایی را به دیگران انتقال می‌دهند. توجه آموزگار به چنین فعالیت‌هایی، دانش‌آموزان را تشویق می‌كند تا جسارت پیدا كنند و برای نوشتن داستان، خاطره یا هر مطلب دیگر دست به قلم ببرند. این كار می‌تواند بهترین شیوه برای بالا‌ بردن توانایی‌ های كودكان در همه زمینه‌ های آموزشی باشد.

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس قسمت سوم بررسی كتاب در كلا‌س:

آموزگاران می‌توانند در كلا‌س نوعی نشست بررسی كتاب راه‌اندازی كنند. در این نشست‌ها می‌توان كتابی را كه بچه‌ها پیش از آن خوانده‌اند، بررسی كرد. برای پربار‌تر شدن فضای این نشست‌ها می‌توان بررسی‌های خوب را به شكل روزنامه دیواری درآورد. با گفت‌وگو درباره كتاب توانایی نقادی بچه‌ها رشد می‌كند. كتاب‌های این نشست‌ها را می‌توان به تناسب از كتاب‌های غیردرسی، داستانی، دانستنی‌های عمومی و حتی كتاب‌های درسی برگزید. توان گفت‌و‌گو و بیان نظر در كلا‌س درس همچنین به كودكان اعتماد به نفسمی‌بخشد و به كودكان كمرو امكان می‌دهد بر ویژگی بازدارنده خود چیره شوند.

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس (قسمت سوم) نمایش كتاب در كلا‌س:

یكی از راه‌های دیگر ترویج كتاب‌خوانی از سوی آموزگاران، برپایی نوعی نمایش كتاب (نمایشگاه كتاب) در كلا‌س است. این نمایش كتاب بسته به امكانات آموزشگاه می‌تواند بزرگتر یا كوچكتر باشد، اما حتی نمایشگاه كوچكی از كتاب نیز برای بچه‌ها گیرایی دارد و می‌تواند در یادآوری اهمیت كتاب و كتاب‌خوانی و آشنایی هرچه بیشتر كودكان با كتاب، نقش ارزنده ‌‌ای داشته باشد. باید كوشید نمایشگاه كتاب را با شگردهای گوناگونی گیرا كرد. بهره‌ گیری از تصویرهایی كه خود دانش‌ آموزان تصویرگری كرده‌اند، پوستر، اسلا‌ید و عكس می‌تواند بر گیرایی این نمایشگاه كوچك كتاب بیافزاید. برای شكوفا كردن برنامه نمایش كتاب می‌توان از امكانات گوناگونی همچون كتابخانه آموزشگاه یا كتابخانه‌های دیگری كه در دسترس است، سود جست. نمایشگاه كتاب را در گستره آموزشگاه نیز می ‌توان برگزار كرد.

نمایش كتاب در كلا‌س: ترویج کتاب خوانی در کلاس درس (قسمت چهارم) یكی از راه‌های دیگر ترویج كتاب‌خوانی از سوی آموزگاران، برپایی نوعی نمایش كتاب (نمایشگاه كتاب) در كلا‌س است. این نمایش كتاب بسته به امكانات آموزشگاه می‌تواند بزرگتر یا كوچكتر باشد، اما حتی نمایشگاه كوچكی از كتاب نیز برای بچه‌ها گیرایی دارد و می‌تواند در یادآوری اهمیت كتاب و كتاب‌خوانی و آشنایی هرچه بیشتر كودكان با كتاب، نقش ارزنده ‌‌ای داشته باشد. باید كوشید نمایشگاه كتاب را با شگردهای گوناگونی گیرا كرد. بهره‌ گیری از تصویرهایی كه خود دانش‌ آموزان تصویرگری كرده‌اند، پوستر، اسلا‌ید و عكس می‌تواند بر گیرایی این نمایشگاه كوچك كتاب بیافزاید. برای شكوفا كردن برنامه نمایش كتاب می‌توان از امكانات گوناگونی همچون كتابخانه آموزشگاه یا كتابخانه‌های دیگری كه در دسترس است، سود جست. نمایشگاه كتاب را در گستره آموزشگاه نیز می ‌توان برگزار كرد.



موضوعات مرتبط: کلاس پنجم کلاس ششم پرورشی

برچسب‌ها: ترویج کتاب خوانی در کلاس درس
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 16:1 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

‍ تحصیل در نوجوانان

در دوران نوجوانی انجام تکالیف درسی اصل نیست و ایجاد انگیزه و تمایل به تحصیل حرف اول را می زند. در این دوران نوجوان پسر به پدر و نوجوان دختر به مادر نیاز بیشتری دارد تا الگوسازی جنسیتی انجام دهد. گذاشتن وقت برای نوجوان از سوی والدین اهمیت اساسی دارد زیرا در همین اوقات است که نوجوان تلاش می کند با والد هم جنس خود همذات پنداری کند و یا از او الگو بگیرد. آموزش غیرمستقیم هم در همین مرحله آغاز می شود و می توان از تفکرات نوجوان و آینده ای که در ذهن دارد کمک گرفت و به وی یادآور شد که چه گام هایی باید بردارد تا به بهترین شکل به اهدافش برسد. نوجوان باید دریابد یکی از راه های رسیدن به موفقیت ادامه تحصیل است زیرا علاوه بر رشد علمی باید رشد اجتماعی داشته باشد و بتواند طعم استقلال را بچشد و هویت خود را شناسایی کند.

دکتر هاشمیان نژاد



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم پرورشی تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: ‍ تحصیل در نوجوانان
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:48 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

انواع تنبیه برای نوجوانان ...

از دست دادن امتیازات: در این روش نوجوان به دلیل انجام ندادن کاری که از او خواسته شده است جریمه می شود. به طور مثال، به پسر نوجوانی که دیر به منزل باز می گردد بگویید:" ساعت 8 در خانه باش، در غیر این صورت برای هر دقیقه ای که دیر کنی به همان نسبت فردا شب باید زودتر به خانه بیایی." جلوگیری از فعالیت های مورد علاقه ی نوجوان(تنبیه تحریمی): در این نوع تنبیه، نوجوان باید سرگرم فعالیتی باشد که مورد علاقه ی اوست تا از طریق توقف آن فعالیت بتوان او را تنبیه کرد. به طور مثال، شما ممکن است پسر نوجوان خود را برای 2 ساعت به تمرین رانندگی ببرید. پس از مدت کوتاهی پسر شما سرعت خود را افزایش می دهد. شما به او می گویید هر بار که سرعت از حد مجاز بالاتر رود 10 دقیقه از مدت تمرین( 2 ساعت) کسر خواهد شد. محروم کردن: وقتی برای انجام رفتاری جایزه ای تعیین کنیم و نوجوان نتواند به آن عمل کند، از جایزه هم خبری نخواهد بود. این خود نوعی تنبیه محسوب می شود.  از چه تنبیه هایی نباید استفاده کرد؟ تنبیه لفظی: دادزدن، ایراد گرفتن، غر زدن و گفتن جملاتی که موجب خجالت و احساس گناه در فرزندتان شود تنبیه لفظی محسوب می شوند. این نوع تنبیه در مورد نوجوانان موثر نیست زیرا آن ها عادت می کنند سخنان شما را نشنیده بگیرند، از یک گوش بگیرند و از گوش دیگر بیرون کنند. همچنین، موجب می شود برخی از نوجوانان دچار کینه شده و از والدین خود برنجند. تنبیه بدنی: کتک زدن و سایر تنبیهات جسمی در این دسته قرار دارند تا نوجوان را از طریق ترساندن، کنترل کنند.



موضوعات مرتبط: معلمانه پرورشی تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: انواع تنبیه برای نوجوانان
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:42 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تکنیک های رفتار با نوجوانان

همه می گویند با نوجوان صحبت كنید، اما خیلی از والدی

ن نمی دانند در یك نشست باید با دختر یا پسر نوجوانی كه اتفاقا بسیار هم كم حرف شده، از چه دری حرف بزنند. یكی از چیزهایی كه می توانید درباره اش صحبت كنید خاطرات نوجوانی و كودكی، خودتان است. از رفاقت ها و حتی شیطنت های زمان كودكی از تصمیم هایی كه گرفتید، موفق شدید یا سرتان به سنگ خورد و پشیمانی نصیبتان شد، بگویید. فقط مراقب باشید كه خود نوجوانتان را به رخش نكشید. مسئولیت های مهم را به او بسپارید نیاز است كه به نوجوان شخصیت بدهید. او به دنبال استقلال و پیدا كردن هویت خود است و لذت می برد از اینكه در دسته بزرگسالان محسوب شود. شما می توانید مسئولیت های كوچك اما مهم را به او بسپارید. البته سعی كنید مسئولیت های مورد علاقه اش را به او سپرده و با خشونت او را مجبور به انجام كارهایی كه از آنها متنفر است یا حالش

 را ندارد نكنید. توپ و تشر ممنوع دیگر زمان آن گذشته است که با یک تشر و داد و بیداد او را به اطاعت از خود وادار کنید هر چند که چنین رفتارهایی در دوران کودکی نیز نامناسب و مخرب بوده اند اما در نوجوانی آسیب های بیشتری برای فرزندتان در پی خواهد داشت؛ زیرا در این سنین او دارای توانایی لازم برای مقابله و فریاد کشیدن متقابل است که بیشتر باعث می شود تا رابطه شما مخدوش شود. نظارت غیرمستقیم اما همیشگی نظارت دورادور خود بر روابط عاطفی، اجتماعی و مجازی او را تداوم دهید تا چنانچه با مشکلی مواجه شد به موقع او را راهنمایی کنید.  اگر پسر نوجوان دارید بهتر است کمی صبورتر باشید... پسرها وقتی نوجوان می شوند، خیلی زودرنج و تندخو شده و سریع صدایشان را بالا می برند مخصوصا وقتی تحت استرس زیادی باشند. دوست دارند پوسترهایی روی دیوار اتاقشان بزنند که شما دوست ندارید، اما در اکثر این موارد خودشان هم علت احساسشان را نمی دانند. باید بدانيد که هورمون ها ممکن است علت ایجاد برخی از این رفتارها باشند. باید به آنها با همدلی کردن کمک کنید با اینکه سخت است اما می توانند هورمون هایشان را کنترل کنند. س.آریایی: نكته اى در مورد تربيت پسر ها اغلب والدین تمایل دارند محبت‌شان را نسبت به پسرها محدود کنند اما در عوض، دخترشان را با عشق و محبت در آغوش می‌گیرند. این والدین معتقدند ابراز محبت و مهربانی به پسران باعث می‌شود از ویژگی‌های رفتاری مردانه دور شوند. آغوش مادر پناهگاهی امن برای پسران است و اعتماد به نفس یک پسر با گرمای وجودی مادر شکل می‌گیرد. پسران به فضای بیشتر و منبع ثابت محبت در طول سال‌های نوجوانی نیاز دارند؛ در آغوش گرفتن پسر نوجوان به او ثابت می‌کند یک پشتیبان همیشگی وجود دارد که از او سخت مراقبت می‌کند.



موضوعات مرتبط: کلاس پنجم کلاس ششم معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: تکنیک های رفتار با نوجوانان
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:26 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نگویید معلم بگویید مدیر یادگیری!

 

۲۱ نکته ای که مدیر یادگیری باید بداند

در دنیای جدید معلم رفته و مدیریادگیری جای آن نشسسته است. (معلمی به معنای انتقال یکطرفه و منفعلانه اطلاعات و متکلم وحده جای خود را به مدیریت یادگیری به معنای چرخش فعال و منتقدانه و پرسش محور اندیشه). مدیر یادگیری بیش از گفتن باید بشنود. مدیر یادگیری پرسش محور مباحث را پیش می برد. خود می پرسد و مدام مقدمات پرسشهای قدرتمند را فراهم می کند. مدیر یادگیری دانش آموز را ظرف اطلاعات نمی بیند و او را ابژه نمی کند. مدیر یادگیری در مدیریت یاددهی-یادگیری پیش از هر چیز به دنبال خلق شوق و نشاط است. مدیر یادگیری با دانش اموز هم اندیشی می کند و از او می آموزد و به پرسش هایش بها می دهد و پرسشگر و پرسشگری را ارج می نهد و بر صدر می نشاند. مدیر یادگیری هم به زبان دانش اموز بها می دهد و هم به زبان بدنش توجه دارد و خود هم هر دو زبان خویش را برای مدیریت یادگیری بکار می گیرد. مدیر یادگیری از چشمان دانش اموز پیامهای زیادی دریافت می کند؛ پیامهایی مبنی بر تلقی به قبول شدن یا پذیرفته نشدن! پیامهای زنده درباره جذاب و مفید نبودن درس یا نفهمیدن ان یا پیامهای امیدوار کننده و همه این پیامها در جهت گیری های بعدی مدیر یادگیری نقش دارد. مدیر یادگیری، شعار دارد و شعارش بسته به اینکه دانش آموزش چه کسانی اند و در چه مدرسه و منطقه ای اموزش می دهد متفاوت است. ۱۰. مدیر یادگیری برای تحقق شعارش برنامه دارد. مدیر یادگیری هم زیاد "نمی دانم" را به کار می برد و هم تلاش میکند این جمله باشکوه در ذهن و زبان دانش آموز نقش بندد‌. تا به رسمیت بشناسند مرز جهالت و دانایی را. مدیر یادگیری سعی می کند مسئولانه از بازتولید و تکثیر ضرب المثل ها و تعابیر ضد توسعه جلوگیری کند؛ تعابیری مثل " دیواری کوتاهتر از من نیست که.." ؛ " مشکل خودته"؛ "به من چه؟"؛ "فکر خودت باش که..(با دلالت فقط به فکر خود باش)".... ۱۳. مدیریادگیری در راستای تحقق پایدار و حداکثر نواوری به تفاوتهای دانش اموزان توجه دارد و آن را به رسمیت می شناسد. ۱۴. مدیر یادگیری، عقل کل نیست و نه در برابر دانش آموزان که در کنار و همراه آنهاست. ۱۵. مدیر یادگیری، صرفا به مغز و عقل دانش اموز نظر ندارد بلکه افزون بر ساحت ذهن به عواطف، هیجانات، احساسات، خیال، و بالاخره همه ساحات وجودی و کنش های او توجه دارد. ۱۶. مدیر یادگیری تکلیف نمی دهد بلکه حاصل شوق دانش آموز را بطور داوطلبانه در قاب پژوهش و پرسش و پرسشگری به نظاره می نشیند. ۱۷. مدیر یادگیری زندگی کردن را با دانش اموز زندگی می کند و در دل این زندگی ریاضی و علوم و.. آموزش می دهد. ۱۸. مدیر یادگیری اموزش را به و مدرسه و مدرسه را به کلاس تقلیل نمی دهد بلکه محیط آموزشی برای او بزرگتر از کلاس و مدرسه است. ۱۹. مدیر یادگیری چراغ عقل را روشن نگه می دارد تا راه دین به درستی و در ریل بصیرت و به دور از افراطی گری پیموده شود‌ و حیات طیبه را در حیات دینی جستجو می کند و عطش این حیات را در دانش اموز خلق می کند. ۲۰. مدیر یادگیری دانش آموز را عضوی از خانواده خود می داند و چونان مادر دانش اموز را می پروراند و لحظه لحظه نگران و پیگیر رشد دانایی اوست. ۲۱. مدیر یادگیری در کنار مشروعیت دغدغه مقبولیت هم دارد؛ مشروعیتش را مدرک و گواهی هایش و از همه مهمتر دانش و تخصص و مهارتش تامین میکند اما مقبولیتش گره خورده به: جذابیتش، تکنیک های بروزش، پیگیری و هدایت یادگیری، شنیدن و گفتگو، لبخندهای امیدبخشش، دلسوزیش، تصمیم های موقعیت محور او.



موضوعات مرتبط: معلمانه پرورشی تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: نگویید معلم بگویید مدیر یادگیری!
[ سه شنبه 11 تير 1395 ] [ 14:56 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

آزمایش دانش آموزانم درمورد وفاداری به امام زمان.

بگذاریم آن سوار سبز پوش برسد از راه...

یک روز از دانش آموزانم برای آزمایش انها پرسیدم که حاضرید امروز به جای درس انشا به حیاط مدرسه بروید و بازی کنید؛

اکثریتی گفتند بله و اندگی هم گفتند نه.مهر شده

آن روز موضوع انشا امام زمان بود.گریهگریهگریه

خدایا ما را در تربیت دانش آموزانی مهدوی یاری بفرما.



موضوعات مرتبط: کلاس پنجم مذهبی پرورشی

برچسب‌ها: آزمایش دانش آموزانم درمورد
[ دو شنبه 12 فروردين 1393 ] [ 20:37 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

دانلود تفسیر قران مناسب برای نوجوانان

 تفسیر منالسب نوجوانان

جهت دانلود تفسیر 30 جلدی بر روی عکس کلیک نمایید.(قابل استفاده در سیستم عامل اندروید و ویندوز)

تفسیر نوجوان (برگرفته از تفسیر نمونه) نویسنده: محمد بیستونی

 

نرم افزار Adobe PDF Reader ، نرم افزار اصلی و استاندارد نمایش فایل های PDF است.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم مذهبی پرورشی

برچسب‌ها: تفسیر قران مناسب برای نوجوانان
[ پنج شنبه 26 مهر 1397 ] [ 21:27 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تلاش وزیر برای توسعه متوازن بین آموزش و تربیت در مدارس

 وزیر آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای توسعه متوازن میان بخش‌های آموزش‌وپرورش آغازشده است، افزود: ابتدا از دوره ابتدایی شروع کرده‌ایم و چندین برنامه در راستای تحقق این هدف ابلاغ‌شده است که از مهرماه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد تا بتوان از مدرسه‌ای که صرفاً به اهداف آموزشی توجه دارد، به مدرسه‌ای برسیم که توجه بیشتری به اهداف تربیتی و آمادگی برای زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموز داشته باشد و بتواند در راستای تحقق الگوی ایرانی -اسلامی ایفای نقش کند. وزیر آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین موانع بر سر این راه را خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلقی خانواده‌ها از آموزش‌وپرورش صرفاً حفظ کردن محفوظات و فرمول و معادلات و تعاریف کتاب درسی است؛ هرچند اهداف پرورشی در کتاب‌ها امروز هم دنبال می‌شود، اما همواره مدرسه را به این سمت هدایت می‌کنند که تمرکز و زمان خود را بر روی موضوعات آموزشی به کار بگیرد. درحالی‌که ما باید به‌تدریج نگرش خانواده‌ها را تغییر دهیم تا با همراهی خودشان به ما در این مسیر کمک کنند. وی بابیان این مطلب که در یک سال گذشته دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم و این ادبیات که مدرسه فقط جایی برای حفظ کردن و یادگیری در سطح دانش نیست، جای خود را بازکرده است، عنوان کرد: مدرسه باید به محیطی برای تمرین زندگی بچه‌ها تبدیل شود و این امر یک دستاورد بسیار بزرگ است و این مسیر را ادامه خواهیم داد و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که به ما در این زمینه کمک کنند چراکه بچه‌ها نیازمند یادگیری مهارت‌هایی هستند که در حال حاضر این مهارت‌ها در سبد یادگیری‌شان سهم کوچکی دارد. سید محمد بطحایی ضمن تشکر از رسانه ملی و رییس سازمان صداوسیما برای همراهی و پوشش اخبار این جشنواره اظهار امیدواری کرد : این همیاری و همراهی بتواند در آینده سرعت کارها را بیشتر کند. وزیر آموزش‌وپرورش درباره نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش برای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) اظهار داشت: آموزش‌وپرورش با۳۰میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور مستقیماً سروکار دارد و احساس وظیفه می‌کنیم که نقش خیلی مؤثری را برای تحقق شعار استفاده از کالای ایرانی ایفا کنیم؛ در همین راستاتلاش‌هایی انجام‌شده و نمایشگاه‌هاییبرای معرفی محصولات و کالای مصرفی ایرانی مخصوص دانش آموزان از شهریورماه برپا خواهد شد. وی از خانواده‌ها درخواست کرد که اقلام و لوازم‌التحریر ایرانی بخرند و در ادامه از ممنوعیت برخی کالاهای خارجی در مدارس در سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از برخی نمادها و تصاویر بر روی کیف و دفترچه و قلم دانش آموزان که از خارج از کشور می‌آید، پیام‌های ضد تربیتی دارد و امسال آموزش‌وپرورش ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از این نمادها و کالاها در مدارس خواهد داشت و برخی از این نمادها خشونت، ذهنیت گرایی مفرد و انزوا را ترویج می‌کند و برای پیشگیری از آسیب‌های فوق از طریق اتحادیه‌های ذی‌ربط در این زمینه جلساتی برگزارشده است. وزیر آموزش‌وپرورش بر رفع نارضایتی والدین و شناسایی عوامل این نارضایتی‌ها تأکید کرد و گفت: به‌عنوان یک معلم به خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش، تأکید می‌کنم که هر عاملی که باعث نارضایتی خانواده‌ها می‌شود، باید شناسایی و درصورتی‌که منطقی است، برطرف شود و خانواده‌ها باید حس تعلق به مدرسه‌ی بچه‌های خود داشته باشند و همکارانم باید عوامل نارضایتی والدین را شناسایی کنند.

منبع:سایت وزارت آموزش و پرورش

 



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: تلاش وزیر برای توسعه متوازن
[ پنج شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 18:37 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه هایی از برنامه کلاسی با موضوع رهبری

نمونه هایی از برنامه کلاس با موضوع رهبری

طراح پوستر:ایمان ناگهی



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی پرورشی

برچسب‌ها: نمونه هایی از
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:29 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه هایی از کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

طراح کارت:ایمان ناگهی



موضوعات مرتبط: کلاس ششم مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: کارت گروه بندی دانش اموزان
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:18 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

اسامی شهدای شاخص برای نام گذاری گروه ها

 

 گروه بندی با نام شهدا

در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. سخنانی در مقام شهدا - جملات زیبا در باره شهید وشهادت جملاتی در مقام شهدا این وعدة خداست که حق الناس را نمی بخشد! خون شهدا حق الناس است، نمی دانم با این حق الناس بزرگی که به گردن ماست، چه خواهیم کرد؟! کاش گناهان ما هم مثل گناهان شهدا (ترک نماز شب و دیر شدن نماز اول وقت) بود! سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند. سلام بر شهدا! کسی که مرا طلب کند، مرا خواهد یافت و کسی که مرا یافت مرا خواهد شناخت، و کسی که مرا شناخت مرا دوست خواهد داشت و کسی که دوستم بدارد عاشقم می گردد و چون عاشق شد او را خواهم کشت (شهید خواهم کرد) و بر من است که دیه اش را بدهم و دیه اش خود من هستم. «حدیث قدسی» سه گروه روز قیامت نزد خدا شفاعت می کنند: انبیاء علماء و شهداء. «حضرت محمد(ص)» هر کدام از شهدای آخرالزمان، برابر بیست شهید جنگ بدر هستند. «رسول اکرم (ص)» در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. آیا می دانید حدود پانزده هزار شهید در ماه مبارک رمضان شربت شهادت نوشیده اند؟ میزان آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت شان 12 برابر سایر اقشار جامعه است! «معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران» به روی دفتر دلم نوشته بود یک شهید برای خاطر خدا شما ادامه ام دهید! من دست بوس توام که خاکریز را لمس کرده‌ای، خون را دیدی، مرگ را به سخره گرفتی و هم‌چنان در انتظار شهد شهادت می‌سوزی! «تقدیم به تمامی جانبازان» هر طرف که می‌نگری شهیدی را می‌بینی که با چشمان نافذ و عمیقش نگران توست که تو چه می‌کنی؟ سنگین است و طاقت فرسا زیر بار نگاهشان حس می‌کنی که در وجودت چیزی در هم می‌ریزد! شهدا توانستند، آمده‌ایم تا ما هم بتوانیم! ای که مرا خوانده‌ای راه نشانم بده! راهیان نور فرصتی است که با شهیدان خود را بیابیم و بیابیم در کاروان منتظران قرار گیریم. از هوایی تنفس می کنید که بوی خون شهدا می دهد، در زمینی راه می روید که از خون شهدا گلگون است و این شهیدان بر همة اعمال شما ناظرند. خدایا کمک کن اگر در صف شهدا غایبیم، در صف پیام رسانان راهشان غایب نباشیم. هر انسانی لبخندی از خداوند است سلام بر تو ای شهید که زیباترین لبخند خدایی. شهدا مبدأ و منشاء حیاتند، زمینی بودند، اما زمین گیر نبودند. «من همیشه بیاد خواهم داشت که اگر با آرامش و امنیتی دلنشین در کانون گرم خانواده روزها را سپری می سازم، همه را مدیون خون سرخ شما هستم که بر این خاک مقدس جاری گشت و سرخی اش را لاله ها تا ابدیت با یادگار خواهند داشت.»



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: اسامی شهدای شاخص
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:2 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

۷ پیشنهاد برای پاسخ به دانش آموزان معترض

اعتراض دانش آموزان دلایل مختلفی دارند

روش تدریس شما، شرایط بد فیزیکی کلاس و مدرسه ،اعتراض به رفتار دیگر دانش آموزان  و ….  گاهی هم این اعتراض ها الکی هستند!

اگر معلم یا استاد هستید حتما با این موقیعت روبرو شده اید که هرزمان از دانش آموز یا دانشجو می خواهید کاری را انجام دهد غُر میزند و شکایت می کند.او این کار را انجام می دهد ولی می گوید که خیلی ناراحت است.این اعتراض ها همان اعتراض های الکی است که باید با آنها برخورد کرد.

در این مقاله راهکارهایی برای برخورد با دانشجویان و دانش آموزان معترض پیشنهاد می شود . البته بارویکرد دانش آموزان معترض ، این شیوه ها برای دانشجویان و بزرگسالان هم تا حدودی عملی است به شرط اینکه استاد این روش ها را با سن مخاطب خودش تطبیق دهد.

دانش آموزان باید بیاموزند که انجام دادن کارهای اجباری حتی وقتی نمی خواهند آنها راانجام دهند، مرحله ای از بلوغ است . باید بیاموزد که انسان به صورت ذاتی تنبل است و دوست ندارد کار های سخت انجام دهند ولی او باید با این حالت مقابله کند. اعتراض دانش آموزان معترض تا حدودی طبیعی است چون حتی گاهی می شنویم که بالغ ترین افراد نیز از انجام کارها شکایت می کنند.

اما ما به عنوان معلم باید یاد بگیریم که چگونه نظرات خودمان را با روشی مناسب و محترمانه مطرح کنیم.و به دانش آموزان معترض هم قبل از اینکه اعتراض کنند این نکته را باید بیاموزیم

راهکار ها:



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: ۷ پیشنهاد برای پاسخ به دانش آموزان معترض

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:9 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ویژگی یک اردوی امن و موفق دانش آموزی چیست؟

اردو می‌تواند برای دانش‌آموز تجربه‌ای عالی برای یادگیری و توسعه مهارت هایش فراهم کند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دارای هفت نیاز: فعالیت بدنی، صلاحیت و موفقیت، خود آگاهی، ابرازخلاقیت و نوآوری، تعاملات مثبت اجتماعی، درک ساختار و محدودیت‌های روشن ومشارکت معنادار برای توسعه مهارتی هستند که می‌توان در برگزاری اردوها به آنها دست یافت. امروزه در جوامع توسعه یافته، اردو را یک محیط غیر تهدید‌آمیز برای دانش‌آموزان می‌دانند که برای فعال شدن اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، یادگیری و ارتقای توانایی‌ها و بهره‌گیری از مشارکت معنادار در جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، طراحی می‌شود. 

 



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: ویژگی یک اردوی امن

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 ] [ 18:14 ] [ خادم المهدی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد