تلاش وزیر برای توسعه متوازن بین آموزش و تربیت در مدارس

 وزیر آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای توسعه متوازن میان بخش‌های آموزش‌وپرورش آغازشده است، افزود: ابتدا از دوره ابتدایی شروع کرده‌ایم و چندین برنامه در راستای تحقق این هدف ابلاغ‌شده است که از مهرماه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد تا بتوان از مدرسه‌ای که صرفاً به اهداف آموزشی توجه دارد، به مدرسه‌ای برسیم که توجه بیشتری به اهداف تربیتی و آمادگی برای زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموز داشته باشد و بتواند در راستای تحقق الگوی ایرانی -اسلامی ایفای نقش کند. وزیر آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین موانع بر سر این راه را خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلقی خانواده‌ها از آموزش‌وپرورش صرفاً حفظ کردن محفوظات و فرمول و معادلات و تعاریف کتاب درسی است؛ هرچند اهداف پرورشی در کتاب‌ها امروز هم دنبال می‌شود، اما همواره مدرسه را به این سمت هدایت می‌کنند که تمرکز و زمان خود را بر روی موضوعات آموزشی به کار بگیرد. درحالی‌که ما باید به‌تدریج نگرش خانواده‌ها را تغییر دهیم تا با همراهی خودشان به ما در این مسیر کمک کنند. وی بابیان این مطلب که در یک سال گذشته دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم و این ادبیات که مدرسه فقط جایی برای حفظ کردن و یادگیری در سطح دانش نیست، جای خود را بازکرده است، عنوان کرد: مدرسه باید به محیطی برای تمرین زندگی بچه‌ها تبدیل شود و این امر یک دستاورد بسیار بزرگ است و این مسیر را ادامه خواهیم داد و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که به ما در این زمینه کمک کنند چراکه بچه‌ها نیازمند یادگیری مهارت‌هایی هستند که در حال حاضر این مهارت‌ها در سبد یادگیری‌شان سهم کوچکی دارد. سید محمد بطحایی ضمن تشکر از رسانه ملی و رییس سازمان صداوسیما برای همراهی و پوشش اخبار این جشنواره اظهار امیدواری کرد : این همیاری و همراهی بتواند در آینده سرعت کارها را بیشتر کند. وزیر آموزش‌وپرورش درباره نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش برای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) اظهار داشت: آموزش‌وپرورش با۳۰میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور مستقیماً سروکار دارد و احساس وظیفه می‌کنیم که نقش خیلی مؤثری را برای تحقق شعار استفاده از کالای ایرانی ایفا کنیم؛ در همین راستاتلاش‌هایی انجام‌شده و نمایشگاه‌هاییبرای معرفی محصولات و کالای مصرفی ایرانی مخصوص دانش آموزان از شهریورماه برپا خواهد شد. وی از خانواده‌ها درخواست کرد که اقلام و لوازم‌التحریر ایرانی بخرند و در ادامه از ممنوعیت برخی کالاهای خارجی در مدارس در سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از برخی نمادها و تصاویر بر روی کیف و دفترچه و قلم دانش آموزان که از خارج از کشور می‌آید، پیام‌های ضد تربیتی دارد و امسال آموزش‌وپرورش ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از این نمادها و کالاها در مدارس خواهد داشت و برخی از این نمادها خشونت، ذهنیت گرایی مفرد و انزوا را ترویج می‌کند و برای پیشگیری از آسیب‌های فوق از طریق اتحادیه‌های ذی‌ربط در این زمینه جلساتی برگزارشده است. وزیر آموزش‌وپرورش بر رفع نارضایتی والدین و شناسایی عوامل این نارضایتی‌ها تأکید کرد و گفت: به‌عنوان یک معلم به خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش، تأکید می‌کنم که هر عاملی که باعث نارضایتی خانواده‌ها می‌شود، باید شناسایی و درصورتی‌که منطقی است، برطرف شود و خانواده‌ها باید حس تعلق به مدرسه‌ی بچه‌های خود داشته باشند و همکارانم باید عوامل نارضایتی والدین را شناسایی کنند.

منبع:سایت وزارت آموزش و پرورش

 



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: تلاش وزیر برای توسعه متوازن
[ پنج شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 18:37 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه هایی از برنامه کلاسی با موضوع رهبری

نمونه هایی از برنامه کلاس با موضوع رهبری

طراح پوستر:ایمان ناگهی



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی پرورشی

برچسب‌ها: نمونه هایی از
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:29 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه هایی از کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

طراح کارت:ایمان ناگهی



موضوعات مرتبط: کلاس ششم مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: کارت گروه بندی دانش اموزان
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:18 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

اسامی شهدای شاخص برای نام گذاری گروه ها

 

 گروه بندی با نام شهدا

در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. سخنانی در مقام شهدا - جملات زیبا در باره شهید وشهادت جملاتی در مقام شهدا این وعدة خداست که حق الناس را نمی بخشد! خون شهدا حق الناس است، نمی دانم با این حق الناس بزرگی که به گردن ماست، چه خواهیم کرد؟! کاش گناهان ما هم مثل گناهان شهدا (ترک نماز شب و دیر شدن نماز اول وقت) بود! سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند. سلام بر شهدا! کسی که مرا طلب کند، مرا خواهد یافت و کسی که مرا یافت مرا خواهد شناخت، و کسی که مرا شناخت مرا دوست خواهد داشت و کسی که دوستم بدارد عاشقم می گردد و چون عاشق شد او را خواهم کشت (شهید خواهم کرد) و بر من است که دیه اش را بدهم و دیه اش خود من هستم. «حدیث قدسی» سه گروه روز قیامت نزد خدا شفاعت می کنند: انبیاء علماء و شهداء. «حضرت محمد(ص)» هر کدام از شهدای آخرالزمان، برابر بیست شهید جنگ بدر هستند. «رسول اکرم (ص)» در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. آیا می دانید حدود پانزده هزار شهید در ماه مبارک رمضان شربت شهادت نوشیده اند؟ میزان آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت شان 12 برابر سایر اقشار جامعه است! «معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران» به روی دفتر دلم نوشته بود یک شهید برای خاطر خدا شما ادامه ام دهید! من دست بوس توام که خاکریز را لمس کرده‌ای، خون را دیدی، مرگ را به سخره گرفتی و هم‌چنان در انتظار شهد شهادت می‌سوزی! «تقدیم به تمامی جانبازان» هر طرف که می‌نگری شهیدی را می‌بینی که با چشمان نافذ و عمیقش نگران توست که تو چه می‌کنی؟ سنگین است و طاقت فرسا زیر بار نگاهشان حس می‌کنی که در وجودت چیزی در هم می‌ریزد! شهدا توانستند، آمده‌ایم تا ما هم بتوانیم! ای که مرا خوانده‌ای راه نشانم بده! راهیان نور فرصتی است که با شهیدان خود را بیابیم و بیابیم در کاروان منتظران قرار گیریم. از هوایی تنفس می کنید که بوی خون شهدا می دهد، در زمینی راه می روید که از خون شهدا گلگون است و این شهیدان بر همة اعمال شما ناظرند. خدایا کمک کن اگر در صف شهدا غایبیم، در صف پیام رسانان راهشان غایب نباشیم. هر انسانی لبخندی از خداوند است سلام بر تو ای شهید که زیباترین لبخند خدایی. شهدا مبدأ و منشاء حیاتند، زمینی بودند، اما زمین گیر نبودند. «من همیشه بیاد خواهم داشت که اگر با آرامش و امنیتی دلنشین در کانون گرم خانواده روزها را سپری می سازم، همه را مدیون خون سرخ شما هستم که بر این خاک مقدس جاری گشت و سرخی اش را لاله ها تا ابدیت با یادگار خواهند داشت.»



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: اسامی شهدای شاخص
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:2 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

۷ پیشنهاد برای پاسخ به دانش آموزان معترض

اعتراض دانش آموزان دلایل مختلفی دارند

روش تدریس شما، شرایط بد فیزیکی کلاس و مدرسه ،اعتراض به رفتار دیگر دانش آموزان  و ….  گاهی هم این اعتراض ها الکی هستند!

اگر معلم یا استاد هستید حتما با این موقیعت روبرو شده اید که هرزمان از دانش آموز یا دانشجو می خواهید کاری را انجام دهد غُر میزند و شکایت می کند.او این کار را انجام می دهد ولی می گوید که خیلی ناراحت است.این اعتراض ها همان اعتراض های الکی است که باید با آنها برخورد کرد.

در این مقاله راهکارهایی برای برخورد با دانشجویان و دانش آموزان معترض پیشنهاد می شود . البته بارویکرد دانش آموزان معترض ، این شیوه ها برای دانشجویان و بزرگسالان هم تا حدودی عملی است به شرط اینکه استاد این روش ها را با سن مخاطب خودش تطبیق دهد.

دانش آموزان باید بیاموزند که انجام دادن کارهای اجباری حتی وقتی نمی خواهند آنها راانجام دهند، مرحله ای از بلوغ است . باید بیاموزد که انسان به صورت ذاتی تنبل است و دوست ندارد کار های سخت انجام دهند ولی او باید با این حالت مقابله کند. اعتراض دانش آموزان معترض تا حدودی طبیعی است چون حتی گاهی می شنویم که بالغ ترین افراد نیز از انجام کارها شکایت می کنند.

اما ما به عنوان معلم باید یاد بگیریم که چگونه نظرات خودمان را با روشی مناسب و محترمانه مطرح کنیم.و به دانش آموزان معترض هم قبل از اینکه اعتراض کنند این نکته را باید بیاموزیم

راهکار ها:



موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: ۷ پیشنهاد برای پاسخ به دانش آموزان معترض

ادامه مطلب
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:9 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ویژگی یک اردوی امن و موفق دانش آموزی چیست؟

اردو می‌تواند برای دانش‌آموز تجربه‌ای عالی برای یادگیری و توسعه مهارت هایش فراهم کند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دارای هفت نیاز: فعالیت بدنی، صلاحیت و موفقیت، خود آگاهی، ابرازخلاقیت و نوآوری، تعاملات مثبت اجتماعی، درک ساختار و محدودیت‌های روشن ومشارکت معنادار برای توسعه مهارتی هستند که می‌توان در برگزاری اردوها به آنها دست یافت. امروزه در جوامع توسعه یافته، اردو را یک محیط غیر تهدید‌آمیز برای دانش‌آموزان می‌دانند که برای فعال شدن اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، یادگیری و ارتقای توانایی‌ها و بهره‌گیری از مشارکت معنادار در جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، طراحی می‌شود. 

 



موضوعات مرتبط: مدرسه مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: ویژگی یک اردوی امن

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 ] [ 18:14 ] [ خادم المهدی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد